CONTEMPO

Stand 13

Heemraadssingel 119, 3022 CC, Rotterdam

info@contempo.info

www.contempo.info

Contempo is een galerie voor hedendaagse en actuele kunst. In de afgelopen 32 jaar heeft Contempo zich ontwikkeld tot een actieve deelnemer aan de Nederlandse kunstbeurzen met een prachtige eigen galerieruimte aan de Heemraadssingel 119 in Rotterdam. Mark Slegers en Peter Koopmans kiezen bewust voor een beperkt aantal te vertegenwoordigen kunstenaars die voor langere tijd aan de galerie verbonden zijn en voor een lange periode hun beeldkracht behouden.

Hans Boer Amsterdam, 1947
Aangetaste kleurvlakken, schurend over de onderliggende lagen met een schoonheid die tegelijk moet wringen waardoor er een spanning ontstaat in een beweging die stilgezet is. In collectie van Museum Belvédère en Museum Voorlinden.

Isabelle Dyckerhoff Büderich, 1959
Ordening van kleur gebaseerd op lineariteit, serialiteit en herhaling, startend op het nog onbewerkte vlak.
Werkend en vertegenwoordigd in Berlijn en Munchen.

Tjibbe Hooghiemstra Tytskerk, 1957
Hooghiemstra’s werk is geen directe reflexie van wat hij echt ziet maar meer zijn eigen percepties van zijn observaties. Werk opgenomen in collecties van Stedelijk Museum, Rijksmuseum, Teylersmuseum, Museum Belvédère en verschijnende bedrijfs- en particuliere collecties.

Jupp Linssen Kempen, 1957
Materie en minimalisme met Duitse ‘gründlichkeit’ en Nederlandse reflexie waarbij ook het schilderij zelf als beeld element wordt gebruikt. Afgestudeerd bij Joachim Bandau en inmiddels ook zelf professor geweest aan de kunstacademie van Düsseldorf. Sinds 1994 vertegenwoordigd door Contempo.

Cole Morgan New York, 1950
Verzamelingen van fascinerende vormpjes appellerend aan de realiteit met eigenzinnig kleurgebruik, collage technieken en grafische elementen. De van oorsprong Amerikaanse kunstenaar wordt wereldwijd vertegenwoordigd en sinds 1993 door Contempo.

Nikkie le Nobel Aerdenhout, 1959
De menselijke relatie met het plantenrijk, liefdevol en fotografisch geschilderd in een surrealistische zetting. Opgebouwd in transparante kleurlagen met subtiele, vervreemdende borduursels als toplaag.

Jan Ros Winterswijk, 1961
Door de vervaging in de verf ontstaat een schilderij dat in contrast met het onderwerp romantisch lijkt. Lege, verlaten binnen- en buitenruimtes, met voorkeur voor moderne architectuur. Van veraf een foto maar dichtbij absoluut een schilderij.

Willem Speekenbrink Breda, 1953
Onverwachte combinaties als inspiratie voor het werk. Waarbij het voor de hand liggende een probleem wordt en niets meer is wat het lijkt. Leven en dood, oorsprong en vernietiging, als zich herhalende thema’s.

Gurt Swanenberg ’s-Hertogenbosch, 1976
Biologie en religie in vernieuwde relaties tot de consumptiemaatschappij, verbeeld in uiterst verfijnd schilderwerk op paneel maar soms ook op iconische voorwerpen uit deze consumptiemaatschappij of de biologie. Van wetenschappelijke preparaten tot vintage McDonalds place-mats.

Sjef Voets Goirle, 1956
De vondst als opmaat voor het beeld, het materiaal de start van de bewerking, elk materiaal krijgt het beeld waar het om vraagt en omgekeerd. Leidend tot een vorm in de ruimte die door het beeld wordt gedefinieerd.